Koncerty Wielkanocne 2014

Koncerty Wielkanocne 2014

Już po raz dziewiąty w naszym Diecezjalnym Sanktuarium Miłosierdzia Bożego odbyła się kolejna edycja Koncertów Wielkanocnych. W tym roku wystąpili:

  • 27 kwietnia 2014r – Warszawska Orkiestra Symfoniczna „SONATA” pod dyrekcją Stanisława Winiarczyka . Muzycy wykonali instrumentalną wersję Oratorium J. Haydna” Siedem ostatnich słów Zbawiciela na Krzyżu”.

1

  • 04 maja 2014 r. – Chór Zalesiańskiego Towarzystwa Śpiewaczego pod dyrekcją P. Stanisława Szczycińskiego . Chór wraz z zespołem instrumentalnym wykonał Oratorium „Czternaście Encyklik Papieskich”- kompozycję dyrygenta i kierownika zespołu P. Stanisława Szczycińskiego . Tekst oratorium wykonywany był po łacinie, co podkreśliło uniwersalność utworu, a także pozwoliło dostrzec sięganie przez kompozytora do źródeł i tradycji Kościoła. Dla lepszego zrozumienia dzieła, cytaty z Pisma Świętego, czytane były przez lektora w języku polskim. Treść encyklik św. Papieża Jana Pawła II, poruszająca rozmaite aspekty wiary i życia człowieka, została przedstawiona poprzez zastosowanie różnorodności stylów i środków muzycznych. Brzmienie zespołu instrumentalnego w połączeniu z piękną harmonią utworów chóralnych wzbudziło w nas słuchaczach podziw i duchowe uniesienia.

2

  • 11 maja 2014 r. – Prof. Bogdan Narloch z Koszalina- organy i Prof. Roman Gryń z Poznania – trąbka. Ten niezwykły duet zaprezentował utwory wybitnych kompozytorów, ukazując kunszt i piękno brzmienia instrumentów na pozór różnych. Profesor Gryń oczarował słuchaczy piękną barwą i różnorodnością brzmień wykonując kompozycje na czterech różnych typach trąbek. Dopełnieniem solowej gry trąbki był znakomity akompaniament prof. Narlocha na organach . Zarówno utwory barokowe jak i romantyczne dostarczyły wszystkim zebranym w kościele wyjątkowych wrażeń i przeżyć duchowych.

3

  • Chłopięcy Chór Katedry Tarnowskiej Pueri Cantores Tarnovienses pod dyrekcją księdza dr Grzegorza Piekarza. W wykonaniu bardzo młodych śpiewaków usłyszeliśmy przede wszystkim dzieła polifonicznej muzyki renesansowej polskich i europejskich kompozytorów. Spoistość brzmienia jak i wyjątkowa emisja głosów chłopięcych i męskich ukazała walory wspaniałej muzyki wielogłosowej. Zaangażowanie i dyscyplina wszystkich chórzystów prowadzonych wprawną i pewną ręką dyrygenta wytworzyła szczególny , modlitewny nastrój wśród wszystkich zebranych. Końcowe Magnificat J. Pachelbela przy akompaniamencie organowym pana Wiesława Kaczora było pięknym zwieńczeniem całego cyklu Koncertów Wielkanocnych w naszym kościele.

4

Zostaw komentarz